Wednesday 25 April 2012

thanks kawan!!

assalamualaikum,,,
bismillahirrohmanirrahim..
ya allah ya tuhanku,,kuatkan lah hati dan jiwa ku,,untuk hadapi segala ujian yang kow berikan
setiap hari,,,aku hadapi dengan pelbagai manusia yang sering melukakan hati ku...
setiap hari aku berusaha untuk menjadi seorang yang tenang dalam ape situasi pun,,,tapi sikap mereka yang kurang menjaga kehormatan dan maruah ku,,,buat aku rasa marah,,dan tak mampu untuk bersabar lagi...
aku dah cukup lembut dengan mereka,,tapi perkara yang sama sentiasa berulang,,,,buntu ya allah...dh x sanggup untuk  berbaik dengan orang yang sentiasa mencari kelemahan aku..
setiap hari aku perlu memaafkan kesilapan mereka kepadaku semata-mata untuk mereka  tidak menanggung dosa hanye kerana menyakitkan hatiku,,(ikhlas seikhlasnye)...aku redha dengan segala ketentuanmu ya allah,,,amin....

kawan,,,aku sayang kau dari dulu lagi,,,aku sentiasa jaga hati kau,supaya kau tak terluka dan sakit hati dengan aku,,tapi kau tak nampak tu semua kan,,,tak pe,,aku tak kesah...tapi pernah tak kau fikir berapa banyak kali kau lukakan hati orang,,,..aku ikhlas kawan dengan kau,,dunia akhirat kau lah kawan aku walaupun kita dah berjauh,,,aku nak bertegur dengan kow walaupun dah lame tak berbual..tapi kau tak perasan tu semua...kau kata aku sombong,,kau kata aku berlagak,,sedangkan setiap kali aku terserempak dengan kow..meleret aku senyum kat kow...sekalipun kau tak pernah balas,,,lepastu boleh pulak kow kutuk aku depan orang..cuba lah kow bygkn macam mane kalau ada kat tempat aku,,kau pun akan rasa marah seolah-olah orang memergunakan kau unuk jadi bahan ketawa,,,

tak pe,,mungkin hari ni hari kau,,esok lusa hari aku pulak kan,,,sebenarnye aku kesian dengan kau sebab yewlah kau kan tak pernah amik tao pasal orang yang baik-baik..,tau kutuk jer kan,,,
aku doakan kau kawan,,cepat-cepat lah berubah yer,, tapi ape2 pun aku tetap anggap kau kawan,,kau pun sebenarnye baik kan,,just tak tao nak jaga adab...manusia x sempurna kawan,,aku tao,,sebab tu aku harap kau boleh berubah,,dan kau pun patut tau yang aku pun tak sempurna,,,(aku maafkan kau walaupun kau x prnah rasa brsalah,,)
terima kasih,,,
*saya syg semua kawan saya
zati...:)










No comments:

Post a Comment

hye ! welcome to my official blog ! i'm zati . i'm 16 and stay in johor bahru . don't forget to follow me and i will follow you back for sure :D